Terve treidaajat.
Pari vuotta, aika tarkalleen, olen tällä MACD:llä näillä arvoilla treidannut. Ne sadat indikaattorit joita aikanani olen läpi käynyt...yksinkertaisesti olen sitä mieltä, että tämä on PARAS, koskaan näkemäni indikaattori

vaikka itse sanonkin.
Itselläni on tavallinen heiken ashi, sekä heiken ashi smoothed LINES. Periaate itselläni on sama, mutta tämä on visuaalisesti juttu johon olen nyt tottunut.
Melko yksinkertaista, tässä voi käyttää melkein mitä tahansa yksittäistäkin time framea, pääsääntöisesti itse teen kauppaa nyt 1h:lla.
15min on melko hötkyilyä...enkä oikein jaksa enää tuijottaa itse niin paljoa. Siinä tulee kyllä virheitäkin jos pelkällä 15min chartilla katsoo, mutta tulee silläkin tulosta.
Tässä siis, macd on alas ja PRICE ACTION, on se jota silti treidataan. Price actionin vahvistamaan suuntaan kulloinkin! Ok, se saattaa olla yleisen trendin vastainen kauppa. 1h kaikkien trendiopetusten mukaan esim. on usein myöhässä, mutta siitä ei kannata välittää...ettei pääse trendiin mukaan tms.
Yksinkertaisesti, paikkoja tulee kyllä ja kun niitä tulee...hyvinkin onnistuvat.
Vedin viivan entry candlen kohdalle. Itse pidän eniten signaalista, jossa 2 time framea yhdistyvät, tässä daily ja 1h. Molemmissa macd ok ja daily trendi price actionin määritysten mukaisesti alas. Mutta macd näyttää sen myös. Kun heikenit fibonacci retracementin jälkeen muuttuvat odotettuun suuntaan...kauppa auki. Tämä on hyvinkin yksinkertainen metodi seurata.
Kuvassa esim. näkyy, että price actionin ja macd:n mukaan treidasin 4h:ta vastaan. Mutta koska oma päätökseni on treidata sitkeästi 1h:ta ja signaaleja siitä, vaikka olisivatkin 4h tai daily trendin VASTAISIA, ovat silti 1h:n mukaista kauppaa.
MACD:n arvo on siis 48,104,9 ...eli siis 4x hitaampi.
Tässä siis, tärkeintä on treidata VAIN...ja AINOASTAAN, kun PRICE ACTION ja MACD täsmäävät. Eli pitää osata 1-2-3 liike (tämähän on joka treidaajan basic infoa osata) sekä mitä ylempi ylin ja ylempi alin yms. kuviot tarkoittavat suunnan määrityksessä.
Noniin, silmämääräisestihän tämä on melko helppoa jo määritelläkin, signaalin ei tarvitse tulla heiken ashi linejen (jos niitä tahtoo käyttää, erillinen indikaattori, heiken ashi smoothed lines) ala tai yläpuolella. Jos tulevat, tykkään signaalista enemmän.
Noniin, just my 2 cents.
-Pal-
EDIT: Piti nyt lisätä vielä kun se tästä puuttui. Minulla ei ole mitään suurempia moving averageja mittaamassa trendiä, eli pelaanko 1h trendin suuntaan tms. ? Pelaan siis noiden signaalien suuntaan, ja price actionin suuntaan, ok. Mutta VARMIMMAT paikat tulevat selkeästi kun esim. daily tai 4h on samaan suuntaan 1h:n kanssa. Nämä isommat time framet kertovat tuossa itselleni trendiä. Tiedän siis täsmälleen jatkuvasti mikä liike on 1h:lla menossa, paremmin kuin yksikään indikaattori sitä minulle kertoisi. Noh, jokaisen oma valinta, mutta näinkin voisin asian ilmoittaa: Tämä metodi itselleni monen vuoden treidauksen tulos....niin huvittavalta kun se kuulostaakin. Pyhä yksinkertaisuus

näin se vain on. Se toimii markkinoissa, ainakin minulle parhaiten. Ne jotka haluavat tutustua tähän, tarkkailkaa nimenomaista signaalia minkä mainitsin, price action retracement signaali MACD mukaan. On oma asianne, haluatteko lisätä jotakin millä varmistatte treidaavanne 1h overall trendin suuntaan noita signaaleja. Mutta nuo ovat melko toimivat, tappioista huolimatta...pitkässä juoksussa voittaa.