Metodini teille

Keskustelua ja tietoa treidauksesta valuutta- ja osakemarkkinoilla.

Re: Metodini teille

ViestiKirjoittaja iio » 6:34 (6.4.2010)

Higher high vertailun voi tehdä helposti ja sen vertailu erilaisiin tasoihin mutta miten sitten määritellään matemaattisesti S/R taso kuten monet täällä sen määrittelevät niin... noh, se onkin vaikeampi asia. Jonkun mielestä jossain on taso ja toisen mielestä ei ole mutta robotille nuo pitää määritellä täysin eksaktiksi että mikä on taso yms. ;) Tästä syystä robotit yleensä perustuvat indikaattoreihin, ei silmin nähtäviin tasoihin. Candle patternitkin ovat tietysti täysin matemaattisia mutta nekin pitää määritellä tarkasti että minkälainen on sitten pattern.

Useimmiten voi olla helpompi tehdä kaupat manuaalisesti kuin kehittää siitä automaattinen tai puoliautomaattinen systeemi. ;) Ammattilaisten puolella koodia on monesti ollut kehittelemässä alansa huiput ja koulutettua porukkaa tai muuten osaavia ja siltikin nuo robotit tahtovat heilläkin mennä välillä metsään kun markkinat muuttuvat. Mutta mahdotonta se ei ole. :P

Itsekin olen huomannut että jospa sittenkin jatkan tuota manuaalisen puolen opettelua kun se tuntuu yksinkertaisemmalta mutta välillä tulee yritettyä kehittää samoista systeemeistä robotteja. :D
"All your tuotto are belong to us!"

http://www.youtube.com/watch?v=ZyydCyOHJkg
iio
Veteraani

ViestiKirjoittaja EAAT » 13:15 (7.4.2010)

Jep, totta =)

Oon joskus miettinyt että Fractalsien avulla voisi tehdä indikaattorin. Jollakin tapaa indikaattori katselisi että se tietty hinta, jossa on historiassa paljon fractalseja, esim. 10pipsin alueella, olisi tukitaso. Olisi tuossa jotain saumaa?

Esim. kun olisi paljon fractalseja suhteessa alueella 1.1230-1.1240, niin indikaattori vetäisi tuohon retanglen ja siinä olisi PPZ. Aikaväliä voisi muuttaa, että indi ottaisi vaikka vuoden tai kuukauden ajalta ja maalaisi vaikka 5 aluetta joissa olisi eniten fractalseja. Onkohan tällästä jo tehty varmaan?
EAAT
Himotienaaja

ViestiKirjoittaja iio » 17:02 (7.4.2010)

Erilaisia Fractals indikaattoreita on kyllä tehty ja yksi sellainen taitaa olla Metatraderin vakioindinäkin, mutta en tiedä tarkkaan onko juuri tuollaista väsätty.
"All your tuotto are belong to us!"

http://www.youtube.com/watch?v=ZyydCyOHJkg
iio
Veteraani

ViestiKirjoittaja EAAT » 19:23 (13.4.2010)

Joo! Vielä tuosta samasta aiheesta väsäsin tuollaisen esimerkkikartan, siinä oon yrittäny ettii tollaset "zonet", joissa olis noita highta/lowta, joihin on fractals merkit metan vakioindikaattori laittanut. Näyttää ihan ok:ilta tasoilta mielestäni, ainakin paremmilta kun mihin minä olen törmännyt, kun olen kokeillut S&R indikaattoreita, tiedä sitten :oops:

Sitten kun voisi jotenkin saada robotin käyttämään näitä hyväksi. Robo voisi herätä tekemään kauppaa ainoastaan näillä tasoilla tai ottamaan niissä tuottoja tai asettaa stoplosseja näiden taakse tai muuta sellaista. Nojoo lopetankin tämän jutun nyt sikseen, tuli vain tuollainen tuossa yksi ilta mieleen kun luin tätä threadiä :roll:
Liitteet
ESIMFRAC.GIF
ESIMFRAC.GIF (32.24 KiB) Katsottu 427 kertaa
EAAT
Himotienaaja

ViestiKirjoittaja pallukka » 12:53 (30.7.2010)

Terve treidaajat.

Pari vuotta, aika tarkalleen, olen tällä MACD:llä näillä arvoilla treidannut. Ne sadat indikaattorit joita aikanani olen läpi käynyt...yksinkertaisesti olen sitä mieltä, että tämä on PARAS, koskaan näkemäni indikaattori :) vaikka itse sanonkin.

Itselläni on tavallinen heiken ashi, sekä heiken ashi smoothed LINES. Periaate itselläni on sama, mutta tämä on visuaalisesti juttu johon olen nyt tottunut.

Melko yksinkertaista, tässä voi käyttää melkein mitä tahansa yksittäistäkin time framea, pääsääntöisesti itse teen kauppaa nyt 1h:lla.
15min on melko hötkyilyä...enkä oikein jaksa enää tuijottaa itse niin paljoa. Siinä tulee kyllä virheitäkin jos pelkällä 15min chartilla katsoo, mutta tulee silläkin tulosta.

Tässä siis, macd on alas ja PRICE ACTION, on se jota silti treidataan. Price actionin vahvistamaan suuntaan kulloinkin! Ok, se saattaa olla yleisen trendin vastainen kauppa. 1h kaikkien trendiopetusten mukaan esim. on usein myöhässä, mutta siitä ei kannata välittää...ettei pääse trendiin mukaan tms.
Yksinkertaisesti, paikkoja tulee kyllä ja kun niitä tulee...hyvinkin onnistuvat.

Vedin viivan entry candlen kohdalle. Itse pidän eniten signaalista, jossa 2 time framea yhdistyvät, tässä daily ja 1h. Molemmissa macd ok ja daily trendi price actionin määritysten mukaisesti alas. Mutta macd näyttää sen myös. Kun heikenit fibonacci retracementin jälkeen muuttuvat odotettuun suuntaan...kauppa auki. Tämä on hyvinkin yksinkertainen metodi seurata.

Kuvassa esim. näkyy, että price actionin ja macd:n mukaan treidasin 4h:ta vastaan. Mutta koska oma päätökseni on treidata sitkeästi 1h:ta ja signaaleja siitä, vaikka olisivatkin 4h tai daily trendin VASTAISIA, ovat silti 1h:n mukaista kauppaa.

MACD:n arvo on siis 48,104,9 ...eli siis 4x hitaampi.

Tässä siis, tärkeintä on treidata VAIN...ja AINOASTAAN, kun PRICE ACTION ja MACD täsmäävät. Eli pitää osata 1-2-3 liike (tämähän on joka treidaajan basic infoa osata) sekä mitä ylempi ylin ja ylempi alin yms. kuviot tarkoittavat suunnan määrityksessä.
Noniin, silmämääräisestihän tämä on melko helppoa jo määritelläkin, signaalin ei tarvitse tulla heiken ashi linejen (jos niitä tahtoo käyttää, erillinen indikaattori, heiken ashi smoothed lines) ala tai yläpuolella. Jos tulevat, tykkään signaalista enemmän.
Noniin, just my 2 cents.

-Pal-

EDIT: Piti nyt lisätä vielä kun se tästä puuttui. Minulla ei ole mitään suurempia moving averageja mittaamassa trendiä, eli pelaanko 1h trendin suuntaan tms. ? Pelaan siis noiden signaalien suuntaan, ja price actionin suuntaan, ok. Mutta VARMIMMAT paikat tulevat selkeästi kun esim. daily tai 4h on samaan suuntaan 1h:n kanssa. Nämä isommat time framet kertovat tuossa itselleni trendiä. Tiedän siis täsmälleen jatkuvasti mikä liike on 1h:lla menossa, paremmin kuin yksikään indikaattori sitä minulle kertoisi. Noh, jokaisen oma valinta, mutta näinkin voisin asian ilmoittaa: Tämä metodi itselleni monen vuoden treidauksen tulos....niin huvittavalta kun se kuulostaakin. Pyhä yksinkertaisuus :) näin se vain on. Se toimii markkinoissa, ainakin minulle parhaiten. Ne jotka haluavat tutustua tähän, tarkkailkaa nimenomaista signaalia minkä mainitsin, price action retracement signaali MACD mukaan. On oma asianne, haluatteko lisätä jotakin millä varmistatte treidaavanne 1h overall trendin suuntaan noita signaaleja. Mutta nuo ovat melko toimivat, tappioista huolimatta...pitkässä juoksussa voittaa.
Liitteet
Metodi.jpg
Metodi.jpg (156.22 KiB) Katsottu 277 kertaa
Viimeksi muokannut pallukka päivämäärä 13:14 (30.7.2010), muokattu yhteensä 1 kerran
pallukka
Veteraani

ViestiKirjoittaja affiaffi » 13:12 (30.7.2010)

Käytätkö pending orderia?
affiaffi
Tienaaja

ViestiKirjoittaja pallukka » 13:16 (30.7.2010)

Jos odottaisin alemman rikkoutumista tai ylemmän rikkoutumista, käyttäisin pending ordereita.
Mutta tässä metodissa niin ei tehdä. Miten määrittää pending order heikenin vaihtumiselle, kaiken matchatessä? Ok...varmaanhan tuo onnistuisi koodaamalla :)
Itse en niin tee.

-Pal-
pallukka
Veteraani

ViestiKirjoittaja affiaffi » 13:34 (30.7.2010)

Miten määrität stoplossin metodissa ja paljonko se sinulla on? 1h chartissa voi olla isoja pipsejä heiluntaa.
affiaffi
Tienaaja

ViestiKirjoittaja pallukka » 13:37 (30.7.2010)

MULTI time framesta asiaa ja lisäys tähän metodiin jota käytän.

1. Ehdottomasti tärkein asia:
Määritä ja päätä millä time framella teet kauppaa, itse valitsin 1h signaalit, miksi...jotta vältytään sekavuudelta yksinkertaisesti.
4h:n antama signaali ja trendin suunta usein menee ristiin 1h:n kanssa. Hyvä signaali ja metodin vahvuus tuleekin siinä, kun molemmat matchaavat, tai dailyn kanssa samaten. Noniin ja se PARAS signaali, onkin sitten vaikeampi saada, kun daily,4h ja 1h matchaavat ;) yksinkertaisesti, supervoittaja signaali...heh.

2. Jos daily antaa metodilla signaalin, tai 4h antaa metodilla signaalin, seuraa 1h:ta, ja treidaa 1h:n mukaan. Jos hinta on daily fibossa tai sup/res alueella, tarkkaile 1h:ta. Tämä on ainoa asia jota varon tämän 1h signaalin kanssa, selkeät daily tai 4h sup/res tai fibo alue joka on selkeästi vastaan. Noniin, mutta palataan kohtaan 1. Otetaan se perussääntö käyttöön, treidataan 1h:ta kaikesta huolimatta. Muistetaan, että signaali on vahvempi jos asiat ovat puolesta ja mielellään niin treidataankin. Jos ovat vastaan, minä treidaan silti, jos siis 1h:n mukainen price action ja signaali MACD:n muodostamana tulevat. Vaikkakin 1h on heikompi signaali. Stopparini ovat silti 1h:lta ja ensimmäinen targettini myös.

3. Jeps...muuta ei luultavasti tarvitse osata, kuin stopparit ja targetit, ne on sitten oma asiansa, kukin omalla tyylillään ja taidoillaan. Käyttämäni money management osio löytyy toisesta otsikosta. En jaksa sitä tähän rustata. Esimerkkinä kuva jonka laitoin, daily fibo ja 1h. Lyhyesti, treidaan 2 kauppaa samaan aikaan, TP1 on 1 kaupan SL:n verran. TP2 meneekin isomman time framen mukaan. Jotta tämä toimisi, on osattava katsoa price actionia isomman time framen mukaisesti. Stop/lossina olen käyttänyt nyrkkisääntönä sen about 4-5%. JOS SIGNAALI vaatii suuremman S/L:n , luonnollisesti en silloin ota sitä. Pipsien määrällä ei ole periaatteessaan väliä, koska panos määrittää pipsin arvon ja näin ollen voi säätää S/L:n kohdilleen mikäli signaalin haluaa ottaa.
Tässä on tietenkin tärkeää havainnoida markkinan volatiilisuus, sekä kuinka suuria liikkeet keskimäärin ovat. Daily range kertoo paljonkin, mikä on tilanne. Itse näen sen silmämääräisesti. Jos samanmittainen liike oli viikko takaperin 200pips, ja tällä viikolla 100pips, on selvää tämäkin asia.
Hyvä treidaaja mukautuu markkinaan.

-Pal-
pallukka
Veteraani

ViestiKirjoittaja pallukka » 13:41 (30.7.2010)

Minulla ei ole koskaan ollut kiinteää stop/lossia eikä kiinteää take profittia käytössä.
En käytä, siitä yksinkertaisesta syystä, että markkina ei myöskään tee niin.
Toimin price actionin ohjaamana, aina näiden kanssa.

-Pal-
pallukka
Veteraani

ViestiKirjoittaja Montunkaivaja » 13:46 (31.7.2010)

Miten tuon MACD.n saa näkyviin noin kahtena viivana, itsellä näyttää yhden viivan ja loput palkkeina.
Montunkaivaja
Tienaaja

ViestiKirjoittaja pallukka » 21:29 (1.8.2010)

MACD on erillinen indikaattori tässä.

Liitteestä pitäisi löytyä.

-Pal-
Liitteet
MACDTraditional.rar
(2.36 KiB) 20 kertaa
pallukka
Veteraani

Your Ad Here
Edellinen

Paluu Treidauskeskustelu